kolmapäev, 4. mai 2016

Pildid:
Mirjam
Edgar

Matkast pajatab Maaülikooli hüdrobioloog Merka.

Karulasse Paulale ja Pluutole külla

Kas teadsid, et rongipeatus nimega Sangaste asub Tsirguliinas? Mina ka ei teadnud. Seal me ratta seltskond astus maha, kus me tegime veel viimased kõpitsemised ratastega: nii pumpasime kui ka sättisime varustust ja jagasime toidumoona. Edasi algas väntamine ilusa kuppelmaastiku ja järvede vahel.

Esimese öö veetsime ilusa järve ääres, mille nimeks oli Kogrõjärv. Ööbikulaul, sääsepirin, õhtune soe päikesevalgus, puude praksumine lõkkel ja poti podisemine. Veetsime õhtu pikalt lobisedes ja toitu nautides lõkke ääres, kuni vajusime kõik ära oma magamiskottidese. Mina ööbisin laua peal, kus oli imeline vaade taeva tähtedele, kuule ja ka vee virvendusele, kus aeg-ajalt sulpsas mõni kalake ja krooksus ka konn. Tõmbasin magamiskoti kõvasti kinni ja uinusin sügavalt.

Hommikul lahkus meie seltskonnast Jürgen, Epp, Emma ja Linda, sest käimas on sessiaeg, kus koolieksamitega vaja ühele poole saada, loodan, et saab ikka sooritatud. Mina, Mirjam, Linda, Edgar, Artur, vaprad matkalised, jätkasime teekonda Paula ja Pluuto juurde. Sõitsime mööda ilusaid võilille välju ja hüppasime ka kosutuseks tihti ratta pealt vette, et ikka hoogu juurde saada edasi liikumiseks. Pealelõunaks jõudsimegi Kaika külla Ala-Härma tallu, kus ootas meid armas Paula koos Ruudo ja Evega. Tegime tutvust kohaliku taluga ning seejärel liitus ka peremees Pluuto, keda oli suur rõõm näha. Ikkagi Paula ja Pluuto meie oma looduskaitseringi veteranid, kellel alati mõni põnev lugu matkast või reisimisest Euroopast. Samuti liitus meie seltskonnaga Keily, kes saabus häälega Kaika külla.

Aitasime maja ühe osa valmimisele kaasa, kus võtsime välja kogu heina, mis seal seisnud aastaid. Panime kohe tule otsa, et ikka see silma alt kaoks. Saime õhtu lõppedes vaenlasest jagu ning ruum sai heinast tühjaks – see oli igati suur rõõm ja õnnis hetk. Olime teeninud välja sooja suitsusauna! Samuti kostitasid Paula ja Pluuto meid oma kodusiidri ning maitsva koogiga ja muu hea-paremaga! Õhtuks vajus igaüks kuskile magama.

Järgneval päeval sõitsime rattaga taas rongijaama nimega Sangaste.

Oli igati äge ja emotsioonide rohke matk. Aitäh kostitajatele ja muidugi suur kummardus kõigile, kes osalesid ja panustasid matka toimimisele. Mina olen igastahes pruunima jumega ja käed-jalad ka veidi tugevamad. :)

Nael kummi, seiklusi ja armastust!

---

Hei!

Tokajst toodud kevad on lõpuks ometi lahti pakitud! Ilmselt tunnete seda juba omal nahal. Nüüd on aeg istuda sadula selga ning minna kevadmatkale!

Seekord sõidame Karulasse, Pluutole ja Paulale külla. Matkame ja talgutame lausa kolm päeva: 13. – 15. mai.

Matkame Eestimaa oma mägedes, Karula rahvuspargis, ilusate kuplite vahel ja mööda käänulisi teid. Lisaks vaatame üle Peipsi järve ja Liivi lahe vesikonna veelahkme ehk kust voolavad jõed Läti poole ja kust Narva suunas, külastame nii palju väikseid veesilmasid Karula 40st järvest kui jõuame ning vaatame, kus Navitrolla oma kaunite kunstiteoste jaoks inspiratsiooni ammutab.
Kel eelmisel nädalavahetusel jäi talgutamata, siis ühel päeval teeme ka Ringi liikmete Paula ja Pluuto juures väiksed talgud ja proovime nende sauna ära.

Kaasa tuleb võtta: soovitatavalt jalgratas (kuid sobib ka tõukeratas või mõni muu liikumisvahend), lõunanäksimist, sööginõud, telk või koht telgis, magamiskott, lebomatt ja saunalina.

Hommiku- ja õhtusöök ning osavõtt on Ringi poolt tasuta, kuid rongipileti eest tuleb ise tasuda (natuke sõidame Tartust rongiga kuplitele lähemale).

Rong väljub reedel kell 15.08 Tartust Sangastesse. (Sooduspileti hind: 2.80 €)
Sangastest algab meie idülliline rattaretk! Kulgeme metsade-küngaste vahel Kogrejärve lõkkekohta, kus on meie esimene ööbimispaik. Hommikul asume teele Kaika suunas ning läheme Pluuto ja Paula juurde talgutama. Seal käime saunas ning saadame mööda matka teise öö. Pühapäeval sõidame tagasi Sangastesse, kust astume 17.36 rongile, et naasta Tartusse..

Kes on tulemas, andke postituse kommentaarides märku! Siis teame toidukogust arvestada.

Peagi anname täpsemalt teada, millal, kuidas ja mis teed pidi kulgeme ning mida veel ette võtame.

Kuna maastik on väljakutsuv (aga tohutult kaunis!), siis tasuks juba täna oma rattaga väike tiir teha ja vaim valmis panna! :)

Küsimuste korral võtke ühendust Mirjamiga: 57853555.
Vaata ka üritust Facebook'is.

MATKAJAD:

Mirjam tulemas.

Unknown ütles ...

Tere!
Ma pole veel Ringiga matkamas kunagi käinud, ega ole ka liige.
Kas saan sellegipoolest osa võtta?

Paula ütles ...

Tegelikult on meil põrandapinda ka päris ohtrasti, kuhu magama saab heita. Ja vajadusel on meil endal olemas nii 4-kohaline kui 2-kohaline telk. Nii et telke ei ole teil vaja ratastel küll kaasa vedada!

Keily ütles ...

Tere, Artur!
Kunagi peab see esimene kord olema. Olgu selleks kas või juba see nädalavahetus! Loomulikult oled teretulnud!
Kas võime Su nime kirja panna?
Keily

Unknown ütles ...

Võite mu nime ikka kirja panna!